lv en it fr
↑ Augšup

Blogs


Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta 2010. gadā Eiropas tirgū aizstāja iecienīto Alfa 147. Līdzīgi kā priekšgājējs arī Giulietta ir aizraujoša itāļu alternatīva populārajiem kompaktlases hečbekiem Golf, Focus un Astra. Salīdzināmos parametros kā salona ietilpība, ekonomija, dinamika, tā neatpaliek, bet piedāvā mazliet aizraujošāku vadāmību, interesantāku dizainu un plašāku papildaprīkojumu.

Nu jau pirmās Giulietta vairāk kā 5 gadu lietošanas laikā ir paspējušas nobraukt vairāk kā 200’000km un mēs varam komentēt tās ilgtermiņa lietošanas aspektus, izmaksas un uzticamību.

Pie stūres

Giulietta sniedz tieši to, ko mēs sagaidām no itāļu auto - viegla gaita, precīza vadāmība, asa stūre. Salons ir plašs. Vietas aizmugurē nav mazāk kā Alfa 159, tikai iekļūt mazliet neērtāk. Salona apdares materiāli uz tausti patīkami, bet, pa bruģi braucot, mēdz grabēt, taču ne vairāk, kā citiem tiešajiem konkurentiem. Ar salona izolācijas materiāliem ietaupīts - labi dzirdami trokšņi no ārpuses. Šos trūkumus iespējams ātri un nedārgi novērst, izlīmējot durvis un aizmugurējo vāku ar skaņas un siltumizolācijas materiāliem. Gaita patīkami stingra bez liekiem trokšņiem un būkšķiem. Pat trāpot asās bedrēs sitieni pa virsbūvi nav tik asi un nepatīkami, kā Alfa 156.

Balstiekārta

Ļoti veiksmīgi realizēta Mcpherson priekšējā balstiekārta lieliski tiek galā ar mūsu bedrēm. Aizmugurējā daudzsviru balstiekārta nodrošina labu saķeri ar ceļu un komfortablu gaitu. Balstiekārtas elementi ir ļoti izturīgi. Pa retam jānomaina kāda stabilizatora atsaite. Citu raksturīgu defektu nav, jo sviru lodbalsti un bukses ir ļoti ilgmūžīgi un nerada regulāras izmaksas, kā Alfa 147 sarežģītā divsviru balstiekārta.

Dzinēji

Giulietta tiek komplektēta tikai ar Fiat koncerna dzinējiem. Visi ir dinamiski, samērā ekonomiski un uzticami. Visiem sadales mehānisms piedzenas ar zobsiksnu, un regulārās apkopes tiem nav dārgas. No benzīna dzinējiem optimāla izvēle ir 1.4 MultiAir 170 ZS motors, kas ir viegls, ātri uzsilst un rada patīkamu skaņu. Dynamic režīmā 170 ZS nodrošina ļoti dinamisku braukšanu un pilsētas režīmā tas būs gandrīz tik pat ekonomisks kā dīzelis. Pērkot pirmo ražošanas gadu auto, der pārliecināties, vai tam garantijas ietvaros ir nomainīts MultiAir modulis, kas tika mainīts pret uzlabotu versiju. Šie auto ir prasīgi pret eļļas un sveču kvalitāti: speciāla eļļa 0W40, irīdija sveces jāmaina ik pēc 30’000 km.

Dīzeļi ir jau pazīstamie un Fiat koncerna ietvaros plaši pielietotie 1,6 litru 105-120 ZS un 2,0 140-175 ZS agregāti. Paši dzinēji ir ļoti uzticami. Tiem nav raksturīgu kaišu un dārgu remontu. Tā kā mašīna ir viegla (~1300 kg), dīzeļdzinēji to padara arī ļoti ekonomisku, jo šosejas režīmā 1.6 motors vidēji tiešām var patērēt pat zem 5 l uz 100 km. Pilsētā šie cipari būtiski pieaug, taču pat ļoti agresīviem braucējiem nesasniedz 10 l robežu. Līdzīgi kā Alfa 159 2 l dīzelim problēmas var sagādāt motoreļļas un dzesēšanas šķidruma noplūdes, kas sliktākajā gadījumā draud ar motora vārstu vāka blīves, EGR vārsta korpusa, vai pat visa ieplūdes kolektora maiņu. DPF cieto daļiņu filtri izvietoti uzreiz aiz izplūdes kolektora - problēmas to darbībā nav novērotas.

Viskarstākais ir QV un Veloce versijās pieejamais 1750 turbo benzīna dzinējs. Tas ir tieši tāds pats, kā īpaši vieglajā karbona 4C kupejā. 235~240 ZS un 340 Nm ir vairāk kā pietiekami arī Giulietta. Salīdzinoši augstais degvielas patēriņš ir vienīgais mīnuss. Ja tas nebiedē, tad šis noteikti ir labākais dzinējs, kas atrodas Giulietta. Arī tuvu 200’000 km nobraukušiem auto nekādi defekti vai problēmas saistītas ar dzinēja darbību mūsu servisā nav novērotas.

Piedziņa

Giulietta pieejama ar 6 pakāpju manuālo vai robotizēto divsajūgu TCT ātrumkārbu. Abas ātrumkārbas ir itāļu pašu izstrādātas un ražotas. Nav novērotas problēmas ar pastiprinātu gultņu sadilšanu, kā 159 ar Getrag kārbām. Manuālo kārbu pārslēgšanas mehānisms ir ļoti smalks, un dažām mašīnām novērota apgrūtināta pirmā ātruma ieslēgšana. Citādi ātrumkārbas darbojas nevainojami. TCT robotizētās kārbas (ražošanā kopš 2012. gada) mehāniski kalpo uzticami. Jāņem vērā, ka Alfa Romeo ir liela pieredze robotizēto kārbu ražošanā jau kopš Selespeed laikiem. Tomēr ir novērotas vadības problēmas, kas saistītas, piemēram, ar vāju ģeneratora un akumulatora darbību. Pavadot ilgu laiku sastrēgumos, var parādīties brīdinājums par pastiprinātu sajūga disku pārkaršanu. Tomēr, kopumā, TCT kārbas līdzīgi kā Selespeed pret sajūga disku ir saudzīgākas un tas jāmaina retāk kā azartiskiem braucējiem ar manuālajām kārbām. Arī vidējais degvielas patēriņš mašīnām ar TCT kārbu parasti ir zemāks, jo rūpnīcas ātrumu pārslēgšanas algoritms ir perfekti nostrādāts.

Opcijas

Giulietta ir mūsdienīgs auto. Tam ir maksimāli pieejamās piecas NCAP drošības testa zvaigznes. Kaitīgie izmeši atbilst EURO 5 standartiem un ir zemi pēc CO izmešiem aprēķinātie nodokļi. Standartā pieejamas tādas nu jau pašsaprotamas lietas kā moderna klimata un kruīza kontrole, patīkami sīkumi kā automātisko gaismu un lietus sensori, un, protams, Alfas īpašā DNA sistēma, kura atbilstoši apstākļiem un braucēja izvēlētajam braukšanas režīmam piemēro auto vadību, dzinēja atdevi, stūres atsaucību, bremžu un stabilitātes kontroles darbību. Markas baudītājiem kā papildaprīkojums pieejama arī ādas salona apdare, Bose audio sistēma, Brembo 330 mm bremzes u.c. patīkamas lietas. Tomēr jārēķinās, ka papildus opcijas ievērojami palielināja jauna auto cenu, tādēļ lietotu auto tirgū tādu auto ir maz un cenas ir salīdzinoši augstas.

Kopsavilkums

Giulietta ir kvalitatīvākā, uzticamākā un labākā moderno laiku Alfa Romeo mašīna. Tai nav īpaši raksturīgu defektu vai mīnusu. To īpašniekus mēs parasti redzam tikai reizi gadā uz plānotajām apkopēm, eļļas un filtru maiņu. Auto iesakām izvēlēties cilvēkiem, kas pārsvarā brauc pilsēta un piepilsētā. Garos gabalos ērtāka būs Alfa 159.

Visi raksti