lv en it fr
↑ Retour vers le haut

Blog


Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia (952), ražota no 2016. gada – līdz mūsdienām. Ilgi gaidītais Alfa 159 aizstājējs kompakto sedanu klasē, kur vēsturiski dominē vācieši, bet Alfa Romeo vienmēr bijis klātesošs ar mazliet sportiskākiem un emocionāli aizraujošākiem modeļiem. Tomēr kopš Alfa 75 laikiem konkurence bija nepilnvērtīga, jo Alfa Romeo 155, 156 un arī 159 velkoši riteņi bija priekšējie un motori bija novietoti šķērseniski uz priekšējās ass. Ar Giulia modeli Alfa Romeo ir atgriezusies pie sportisko auto pamatiem, tā bāzēta uz pilnībā jaunas aizmugures piedziņas platformas, pazīstamas ar vārdu “Giorgio”. Leģenda vēsta, ka to radīja speciali izveidota komanda, kurā strādāja vislabākie Alfa Romeo, Ferrari un Maserati inženieri. Tā laika Fiat boss Markionne bija devis uzdevumu radīt vislabāko kompaktās biznesa klases auto. Un viņiem tas izdevās, Alfa Romeo Giulia ir labākais sportiskais sedans.

Pie stūres.

Giulia brauc vienkārši lieliski. Tās gaita ir viegla un ļoti komfortabla, bet auto vadāmība ir izteikti sportiska. Inženieru grupai ir izdevies radīt līdz šim nesavienojamu auto īpašību simbiozi. Tas panākts, sērijveida auto ražošanā izmantojot modernus, īpaši vieglus materiālus. Ne tikai Quadrifoglio versijai, bet visām Giulia virsbūves paneļi ir alumīnija, kardāns - oglekļa šķiedras un riteņu diski ir kalti Fuchs rūpnīcā Vācijā. Tas liecina par ražotāja attieksmi pret detaļām, tikai tā ir iespējams radīt labāko auto klasē.

Balstiekārta.

Jūs būsiet patiesi pārsteigti, cik komfortabli auto pārvar ceļa nelīdzenumus un bedres. Tas panākts,  izmantojot daudzsviru risinājumu gan priekšā, gan aizmugurē, un, protams, ideāla svara sadalījuma dēļ, pie tam Giulia motors ir novietos gandrīz auto centrā, uzreiz aiz priekšējās ass. Auto pasaulē tas ir ideāls, 50/50 svara sadalījums starp asīm. Tas nodrošina arī vienmērīgāku slodzi uz balstiekārtas kustīgajiem elementiem, attiecīgi ilgāku kalpošanas laiku. Šobrīd varam apgalvot droši, ka tik izturīga balstiekārta Alfa Romeo modeļiem nav bijusi nekad. Pat piecus gadu veciem un tuvu 200’000km nobraukušiem auto nav bijis nepieciešams veikt kāda mezgla nomaiņu, tas attiecas arī uz Latvijas ceļus braukušām automašīnām. Kā papildaprīkojums bija pieejami arī adaptīvie amortizatori, ar tiem braukšanu iespējams vēl vairāk pakārtot savām vēlmēm un ceļa apstākļiem, tomēr ar standarta amortizatoriem tā brauc tik labi, ka ieguvums nav būtisks.

Motors.

Viens dīzelis, viens benzīns, viens Ferrari motors un nekādu hibrīdu. Visa motoru palete ir moderna, tie izceļas ar labāko dinamiku klasē un pārāk neapbēdina ar degvielas patēriņu. Te liela nozīme iepriekš piesauktajam svaram. Jo mazāks svars, jo ātrāk iespējams paātrināties, patērējot mazāk resursu.

Benzīna motors ir četru cilindru 2.0 turbo, jauda no 200 līdz 280 ZS, tiešā iesmidzināšana, labi pazīstamā Multiair sistēma, piedziņa ar ķēdi. Motori darbojas bez problēmām, mazliet nevienmērīgi brīvgaitā, mazliet skaļi, brīžiem modernie benzīna motori pat skan līdzigi kā dīzeļi. Bet tiešām uzticami, ja tiek regulāri kopti. Šiem motoriem eļļas kvalitāte ir kritiski svarīga, to mainīt nekad nebūs par biežu.

2.2 litru dīzelis nāk no Fiat MultiJet motoru saimes, kas kopš 1997. gada pierādījuši sevi kā vieni no labākajiem un uzticamākajiem dīzeļiem pasaulē. Šis motors bāzēts uz iepriekšējās paaudzes 2.0 motora, bet jaunā motora bloks ir alumīnija, jauda no 150 līdz pat 210Zs. Problēmas jau pazīstamās, eļļas sūknis un tā blīve mēdz iedegt “check” lampiņu panelī, daudziem auto sūknis ticis nomainīts vēl garantijas periodā. Brīdinām, ka 2.2 motorā ir tikai ~3.5 litri eļļas, tādēļ arī šiem motoriem regulāra eļļas maiņa ir īpaši svarīga. Kā pārējos MultiJet motorus arī šo piedzen zobsiksna, bet rūpnīcas ieteiktais maiņas intervāls 2.2 motoriem samazināts lidz 3 gadiem vai 100’000km.

Jaudīgākajām motoru versijām ir izmantota dubultā dzesēšanas sistēma, augstās un zemās temperatūras loki. Šajās sistēmās izmantotas ļoti trauslas plastmasas caurulītes, mēdz būt nelielas un grūti diagnosticējamas antifrīza noplūdes. Esam saskārušies arī ar eļļas noplūdem no turbīnas eļļas padeves kanālu blīvējumiem.

Piedziņa.

Giulia pārsvarā tiek komplektēta ar vācu kompānijas ZF 8HP klasisko hidromehānisko pārnesumkārbu. Šī pārnesumkārba sevi labi pierādījusi aizmugures piedziņas un pilnpiedziņas automašīnās, plaši izmantota BMW modeļos. Šī pārnesumkārba spēj pārslēgties neticami ātri, un, pat sportiski braucot un pārslēdzot ātrumus ar lāpstiņam uz stūres, tā nodrošina nepārtrauktu jaudas pārnesi gluži kā divsajūgu robotizētie TCT, DSG un citi. Jāpiebilst, ka pārnesumkārba arī pielāgojas Alfa Romeo DNA sistēmai un Start Stop režīmam, lai nodrošinātu degvielas ekonomiju. ZF pārnesumkārbai nepieciešams veikt eļļas maiņu ik pēc 100’000km vai 5 gadiem. Šī procedūra diemžēl nav iekļauta rūpnīcas apkopju sarakstā, tādēļ iesakām sekot līdzi pašiem auto lietotājiem. Īpaši pērkot lietotu auto ar 100’000km un lielāku nobraukumu.

6 pakāpju Getrag manuālā pārnesumkārba bija pieejama tikai dīzeļiem, un jāsaka, ka šādu izvēli veica tikai retais jauna auto pircējs. Un šoreiz runa nav par braukšanas baudu, drīzāk ekonomiju. Automašīnas ar manuālo pārnesumkārbu ir ievērojami lētākas. Arī šo var dēvēt par BMW ātrumkārbu, jo plaši izmantota BMW modeļos. Jārēķinās, ka problēmas sagādās sajūgs, kas jāmaina kopā ar dubultmasas spararatu, bet tas dīzeļu braucējiem nav nekas jauns.

Q2 sistēma.

Tikai dažos aprīkojuma līmeņos standartā, bet parasti kopā ar adaptīvo balstiekārtu,  Alfa Romeo Giulia ir pieejama arī ar Q2 pašbloķējošo aizmugures reduktoru. Neticami, bet fakts, jau rūpnieciski uzstādīts mehāniskais “bloķis”. Ko tas dod? Sportiskiem braucējiem iespēju izbaudīt klasiskās piedziņas priekus, bet ikdienā Q2 sistēma kopā ar DNA nodrošina drošu braukšanu jebkuros apstākļos.

Q4 pilnpiedziņa.

Jaudīgākie “Veloce” modeļi tiek aprīkoti ar Q4 pilnpiedziņu. Šoreiz Q4 darbojas savādāk kā ierasts, tā nav pastāvīga pilnpiedziņa kā 159 un Crosswagon, bet pilnpiedziņa pēc vajadzības, ja tā var teikt. Normālos apstākļos Giulia uz priekšu dzen aizmugurējie riteņi un, tikai zūdot saķerei, jauda tiek pārnesta uz priekšējo asi. Tādā veidā braukšana ir komfortablāka un ekonomiskāka, bet vienlaikus nedrīkst zaudēt modrību, jo, agresīvi braucot, viegli izraisīt sānslīdi.

Te jāpiebilst, ka aŗi Q4 versijas bija iespējams papildus aprīkot ar Q2 sistēmu. Standarta aprīkojumā “Veloce TI” un “Estrema”, bet kā opcija komplektā ar adaptīvo balstiekārtu. Šādā izpildījumā Giulia līdzīgi kā leģendārā Lancia Delta Integrale nodrošina maksimālu vilkmi jebkuros apstākļos.

Bremzes.

Brembo bremzes visiem modeļiem, 305 vai 330mm diski, ventilējamie diski arī aizmugurē.  Un Giulia ir pirmā Alfa Romeo automašīna, kas aprīkota “Brake by Wire” sistēmu. Visi bremžu sistēmas mezgli ir apvienoti vienā modulī, ko Alfa Romeo dēvē par Intelligent Braking System (IBS), tā ir vieglāk un drošāk, tomēr pie Giulia bremzēm ir mazliet jāpierod. Vēl viens jaunums ir elektriskā stāvbremze, kuras vadība mēdz iziet no ierindas, bet cēlonis ir zināms un viegli novēršams.

Opcijas.

Giulia ir uzstādītas visas modernās aktīvas un pasīvās drošības sistēmas, gan joslā braukšanas, gan avārijas bremzēšanas asistents. Adaptīvie lukturi, aktīvā kruiza kontrole, tālās gaismas asistents, ir pieejams viss, ko mēs sagaidām no mūsdienu auto. Vienīgi CarPlay un Android Auto sākot ar 2019. gada modeli, bet nu jau arī pirmo gadu auto ir pieejami risinājumi.

Visa dzinēju palete atbilst modernajiem ekoloģijas standartiem, ekspluatācijas nodokļi ir zemi. Ne tikai dīzeļi aprīkoti ar DPF cieto daļiņu filtru, bet arī benzīna motori ar 2019. gada modeļiem, bet dīzelim parādījās AdBlue sistēma.

Visas Giulia var dalīt divās būtiski atšķirīgās grupās. Bāzes modeļi ar aizmugures piedziņu un Veloce modifikācija ar Q4 pilnpiedziņu un jaudīgākajiem motoriem. Izņemot ASV tirgus versijas, tās atšķiras vairāk, un izmantoti citi modeļu apzīmējumi. No ASV importēto Giulia iegāde var šķist kārdinoša, tomēr jāzina, ka lai reģistrētu šādu auto Latvijā, būs nepieciešams veikt sertifikāciju, kā arī modificēt vai pilnībā mainīt dažus auto mezglus, lai ar to varētu iziet apskati un legāli pārvietoties.

Aprīkojuma pakotnēs un komplektāciju variācijās valda liels haoss, gandrīz katru gadu tika prezentēti kādi jauni aprīkojuma līmeņi un ierobežotas sērijas modeļi, bet to personalizācijas iespējas bija ierobežotas. Attiecīgi, izvēloties lietotu Giulia, lielāka uzmanība jāpievērš katrai atsevišķai opcijai, nevis komplektācijas līmenim.

Īpaši izdalīt ir vērts tehnoloģiski progresīvo “B-Tech”, šie auto vizuāli izceļas ar melna satīna apdari, bet visas modernās tehnoloģijas jau bāzē, CarPlay / Android Auto, aktīva kruiza kontrole u.c. Un jau iepriekš pieminētās “Veloce Ti” un “Estrema”, kas ir vienkarši izcili auto.

Facelift.

Acīmredzamas izmaiņas Giulia modeļos tika veiktas sākot ar 2023. gada modeli, tas atšķiras ar jauna dizaina LED Matrix priekšējiem lukturiem, klasiskos mehānisko bultiņu mērinstrumentus aizstājis gaismas diožu panelis ar maināmām vizualizācijām, un tagad arī Giulia tiek pieslēgta Alfa Romeo NFT (Non-Fungible-Token) sistēmai, tas nozīmē, ka visas darbības ar auto tiek reģistrētas nemodificējamā datu kopumā, veidojot konkrēta auto dzīves gājumu.

Dažādi uzlabojumi veikti arī iepriekš, lai arī tie nav tik pamanāmi, tomēr, pērkot lietotu auto, ir vērts zināt, ka Apple Carplay / Android Auto pieejams tikai sākot ar 2019. gada modeli. Dīzeļiem tika pievienota AdBlue sistēma, benzīna dzinējiem papildu cieto daļiņu filtrs. Un sākot ar 2019. gada modeli, Giulai tiek uzstādīta papildus OBD aizsardzība, kas nozīme, ka modificēt auto sistēmas, tai skaitā dzēst kļūdas vai servisa atgādinājumus, iespējams tikai ar ražotāja sertificētām diagnostikas iekārtām, kas darbojas online režīmā.

2020. gads ienesa jaunumus moderno tehnoloģiju lauciņā, bezvadu lādētājs tālrunim, skārienjūtīgs multimediju ekrāns, bezvadu Carplay, nedaudz modificēts interjera izkārtojums un uzlaboti apdares materiali. Šiem modeļiem izmainīta riteņu ģeometrija un stūres iekārta, jo pirmo gadu auto īpašnieki sūdzējās par pārāk asu stūres rata reakciju, kā arī dīvainu priekšejo riteņu darbību, tādu kā pārlēkšanu, veicot parkošanās manevrus. Šīs problēmas likvidētas, bet līdz ar to mazliet zudusi auto sportiskā vadāmība.

Kopsavilkums.

Alfa Romeo Giulia mūsu vērtējumā ir labākā Alfa vispār un viennozīmīgi labākā mašīnā savā klasē. To apstiprina auto nozares kritiķu testi, kurus plašā izvēlē varam skatīties YouTube, TikTok un citās platformās, auto lietotāju pozitīvā pieredze, kā arī neatkarīgo kompāniju pētījumi. Kā piemēram, 2023. gada “JD Power” kvalitātes pētījumā Alfa Romeo ieņem trešo vietu. Pat Vācijas “auto motor und sport” vairākus gadus pēc kārtas Giulia tika atzīta par labāko auto savā klasē.

Arī fakts, ka lietotu Giulia cenas nekrīt tik strauji kā iepriekšējo Alfa Romeo modeļu cenas, liecina par augstu otrreizējā tirgus pieprasījumu. Kas, protams, neiepriecina lietotu auto pircējus, bet nāk par labu kopējai Alfa Romeo brenda attīstībai un jaunu auto pārdošanas dinamikai.

Mēs iesakām nebaidīties no aizmugures piedziņas, arī ziemā brauksiet droši,  pateicoties modernajām drošības funkcijām, un noteikti novērtēsiet papildus komfortu un lielisko vadāmību, ko tā sniedz. Ja jābrauc daudz, dīzelis joprojām ir nepārspēts degvielas ekonomijas ziņā, un otrreizējā tirgū tiem ir plašāka izvēle un zemākas cenas. Benzīna motorus iesakām tiem, kam auto vadīšana nav tikai braukšana no A uz B, bet gribas lai katrs brauciens ir īpašs notikums. Jārēķinās, ka labi auto būs dārgāki, grūtāk atrodami un, dinamiski braucot, tie patērēs ievērojami vairāk degvielas.

Ja izdodas atrast, tad izcila izvēle būs 2.0 bāzes versija ar 200Zs motoru un pašbloķējošo diferenciāli Q2. Starp citu, šiem auto jaudu viegli palielināt līdz aptuveni 300Zs.

Jau piecpadsmit gadus strādājot ar Alfa Romeo modeļiem, mēs nebijām redzējuši tik daudz apmierinātu un smaidīgu klientu kā šobrīd. Un tie ir Giulia īpašnieki.

Quadrifoglio.

Alfa Romeo Giulia tika prezentēta 2015. gada jūnijā, un tā bija tikai un vienīgi Quadrifoglio, 510Zs sporta sedans. Tā laika Fiat bosam Markionne un viņa slepenajai inženieru komandai bija izdevies šo projektu saglabāt noslēpumā tītu, tādēļ efekts bija šokējošs. Kam tādam nespēja noticēt ne konkurenti, ne Alfa Romeo cienītāji, kas no visas pasaules traucās uz Milānu iemaksāt depozītu un tikt pie pirmajiem Quadrifoglio. Auto entuziasti, žurnālisti, sportisti… visi bija sajūsmā. Pat tie, kas nekad bija braukuši ar Alfa Romeo, pēkšņi bija gatavi atteikties no saviem BMW, Mercedes un pat Porsche. Vismaz uz brīdi, lai iepazītu un izmēģinātu šo jauno auto.

Kāds pieredzējis auto nozares lietpratējs reiz esot teicis, ka labākie auto vienmēr ir bāzes modeļi, tie ir labā balansā, motors, jauda, balstiekārta, viss ir tā pa vidu, un kopumā tas darbojas vislabāk, visilgāk, tas ir veiksmīgākais risinājums. Piemēram, labākā Alfa 156 bija ar 2.0TS motoru, labākā 159 1.9JTD, labākā 75 2.0TS. Šoreiz bāzes modelis ir Quadrifoglio.

Quadrifoglio noteikti ir pelnījusi atsevišķu sleju, bet pagaidām ziniet, ka katra Giulia savā būtība ir Quadrifoglio, tikai ar mazāku motoru.

All articles